Jeden z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych samochodów miejskich w historii – po prostu Suzuki Swift. Kojarzymy go przede wszystkim z rewelacyjnym designem, niezawodnością oraz zwinnością, natomiast warto wiedzieć, że japoński producent przygotował też specjalną wersję dla tych, którzy lubią poczuć przypływ adrenaliny za kierownicą. Mowa o Suzuki Swift Sport Hybrid. Czym wyróżnia się ta wersja? Sprawdziliśmy to i wiemy już, że to auto ma wszelkie atuty, aby stać się hitem sprzedaży w naszym kraju.
Nie pomylisz go z „cywilną” wersją Swifta
Suzuki Swift Sport Hybrid wyróżnia się w gamie modelowej japońskiej producenta bardzo efektownym designem. Wzrok przyciągają sportowe detale wykończeniowe, jak podwójna końcówka wydechu, zderzak z dyfuzorem, duże obręcze kół ze stopów lekkich, obniżone zawieszenie oraz dwukolorowy lakier.
Zmiany zaszły także we wnętrzu, gdzie kierowcę od razu otula kubełkowy fotel zapewniający doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznej jazdy. Podobać może się mała, sportowa kierownica, która świetnie leży w dłoniach i potęguje poczucie kontroli nad wydarzeniami na drodze. A jest tutaj co kontrolować, ponieważ nie wspomnieliśmy jeszcze o najlepszym, czyli układzie napędowym Suzuki Swift Sport Hybrid.
Rewelacyjne osiągi w standardzie
Suzuki Swift Sport Hybrid wyrywa się z konwencji statecznego, sympatycznego samochodu miejskiego, przeznaczonego do grzecznego poruszania się prawym pasem. Pod maską tej wersji znajdziemy doskonale znany i wysoko oceniany silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET rozwijający moc 129 KM i generujący moment obrotowy aż 235 Nm i to przy zaledwie 2000 obr./min.
Efekt jest łatwy do przewidzenia. Swift w tej wersji silnikowej pierwszą setkę osiąga w czasie 9,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Miejski sportowiec? To określenie idealnie pasuje do tego modelu.
Dodajmy, że układ napędowy został połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która działa – jak to u Suzuki – z dużą precyzją oraz umożliwia pełne cieszenie się elastycznością silnika. Jazda z niewielką prędkością na wysokim biegu nie stanowi żadnego problemu, a przekłada się również na obniżenie zużycia paliwa.
Układ „miękkiej hybrydy”
Zastanawiasz się, co w nazwie tej wersji oznacza słowo „Hybrid”? Ten piekielnie szybki Suzuki Swift wykorzystuje napęd hybrydowy opracowany zgodnie z technologią „mild hybrid”. Jest to rozwiązanie promowane przez japońskiego producenta od kilku lat i dostępne w wielu modelach Suzuki.
Układ tzw. „miękkiej hybrydy” tworzą wspomniany już silnik spalinowy, 48-woltowy starter/generator ISG 10kW, akumulator litowo-jonowy 48V oraz przetwornica z 48V do 12V. Zadaniem generatora jest wspomaganie jednostki benzynowej dodatkowym momentem obrotowym 50 Nm podczas startu oraz przyspieszania, co daje efekt porównywalny do działania turbosprężarki. W dodatku za czerpanie dużej przyjemności z jazdy nie trzeba przepłacać, ponieważ napęd hybrydowy charakteryzuje się sporą oszczędnością – średnie zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi zaledwie 5,6 litra na 100 kilometrów.
Chcesz sprawdzić, jak Suzuki Swift Sport Hybrid radzi sobie na drodze? Już teraz umów się na jazdę testową w salonie autoryzowanego dealera marki – MM Cars w Katowicach.