Z biegiem czasu wygląd oraz stan lakieru na naszym samochodzie mogą ulegać degradacji. Wiele osób nie ma możliwość garażowania samochodu, a właśnie parkowanie pod przysłowiową chmurką najszybciej powoduje zużywanie się wielu elementów naszego samochodu. Działanie temperatury na wiele elementów gumowych jest bardzo niszczące. Musimy sobie bowiem wyobrazić, że w lecie temperatury, które możemy zmierzyć na powierzchni np. czarnego samochodu sięgają wartości osiąganych w piekarnikach! Elementy gumowe w zimie muszą wytrzymywać bardzo niskie temperatury, nawet do dwudziestu lub trzydziestu stopni poniżej zera. Jeżeli chodzi o lakier naszego pojazdu zgubne działanie promieni słonecznych powoduje jego płowienie. Głębia koloru przestaje być tak widoczna, a odcienie szarości i matowienie staje się coraz bardziej wyraźne. W takim momencie, najczęściej już po kilku latach użytkowania samochodu, warto zastanowić się nad przeprowadzeniem tzw. korekty lakieru. Na pewno najłatwiej będzie oddać samochód do profesjonalistów, którzy zajmą się naszym samochodem w najlepszy sposób. Jednak w wielu z nas drzemie dusza majsterkowicza i maszyna polerska w rękach takich ludzi może zdziałać cuda! Wystarczy odrobina doświadczenia i we własnym garażu możemy nadać nowy blask nawet kilkunastoletniemu pojazdowi. Oszczędzamy przy tym mnóstwo pieniędzy, które zostawilibyśmy u profesjonalisty. Dla wielu jest to forma odstresowania, szczególnie jeżeli naprawdę lubimy dłubać przy swoich samochodach. Przeprowadzenie pracy przy lakierze naszego samochodu warto podzielić sobie na kilka etapów. Dobrze zaplanować sobie odpowiednio dużo wolnych wieczorów, w których będziemy mogli krok po kroku i element po elemencie opracować nasz lakier. Na pewno musimy posiadać garaż, który jest stosunkowo czysty. Podczas pracy każde większe zabrudzenie może wpłynąć na efekt naszego działania. Dlatego dobrze jest się przygotować technicznie oraz sprzętowo. Gruntowne mycie ręczne całej karoserii oraz kosmetyki, które nie będą tymi najtańszymi na pewno ułatwią osiągnięcie zadowalającego efektu. Zaletą samodzielnego wykonania korekty lakieru jest to, że możemy sami ustalić jak mocno ścieramy lakier. Wiele nowoczesnych samochodów lakierowanych jest lakierami wodnymi, których powłoka jest bardzo cienka. Wierzchnia warstwa ochronna jest lekko ścieralna i możemy spokojnie samodzielnie nad nią pracować. Nic nie ma prawa się stać. Niezwykle istotnym jest zakończenie pracy odpowiednio długim i dokładnym woskowaniem. Pokrycie bowiem karoserii woskiem zabezpieczają przed działaniem warunków zewnętrznych.